Cateva reclame la clinicile Regina Maria au fost interzise de CNA

In cadrul sedintei publice din 22 mai, Consiliul National al Audiovizualului a decis intrarea in legalitate a patru spoturi publicitare ale retelei Regina Maria, in care se fac afirmatii despre medicii si serviciile acestora, informeaza paginademedia.ro. La baza acestei decizii stau urmatoarele afirmatii din spoturi: „Reteaua medicala cu cele mai bune spitale”, „Reteaua medicala cu cei mai buni medici”, „Reteaua medicala cu cea mai buna maternitate” sau „Reteaua medicala cu cele mai bune abonamente medicale”, afirmatii despre care membrii CNA spun ca nu pot fi sustinute.

Intarea in legalitate inseamna ca: spoturile vor rula pe posturile TV, doar dupa ce vor fi modificate si vor respecta legislatia audiovizuala. Aceste spoturi au fost analizate de catre CNA in urma unor sesizari din partea altei retele de clinici, MedLife, in care se arata ca: afirmatiile indicate pot fi interpretabile, folosite cu rea intentie in defavoarea celorlalti membri ai Colegiului Medicilor din Romania, impotriva altor furnizori de servicii medicale, si cel mai important in randul consumatorilor-pacientii, deoarece intre cadre medicale cu acelasi grad de pregatire nu exista nicio relatie de superioritate, la fel cum nici aparatura cu aceleasi caracteristici tehnice si de ultima generatie nu poate fi clasificata diferit.

Si (RAC) Consiliul Roman al Publicitatii a venit cu un punct de vedere in acest caz, si a mentionat ca: utilizarea superlativelor din spoturile respective nu au putut sustinute de studiul de perceptie a consumatorilor, astfel incat s-a incalcat ART. 93 (1), fiind prin urmare o informatie inselatoare prin sugerare, exagerarea caracteristicilor serviciilor oferite ori ambiguitate. Propunerea a fost votata in unanimitate de toti membrii CNA prezenti. La sedinta CNA nu a fost prezent niciun reprezentant al retelei Regina Maria.

28

Alte stiri: